لطفا به صفحات قبلی هم سری بزنید.در ان صفحات فیلم و اهنگ و مطالب خنده دار و غیره بسیار زیاد است

کدستان

ده نمونه از قدیمی‌ترین سازهای موسیقی زمان باستان

- طبل چوبی شکاف دار (7500 قبل از میلاد)

 
ده نمونه از قدیمی‌ترین سازهای موسیقی زمان باستان
 
تاریخ این ساز به 7500 سال پیش از میلاد بازمی‌گردد. این وسیله با برش، سوزاندن یا سوراخ کردن و ایجاد شکاف در دیواره قطعه ای چوب ساخته شده است که داخل آن را از قبل خالی کرده‌اند. برای این کار از چوبهای گرد مثل کنده درخت استفاده کرده و سه شکاف در آن ایجاد می‌کنند به طوری که در شکل می‌بینید شکل حرف H ایجاد می‌شود.
9- صفحه ای با خط میخی (2000 قبل از میلاد)
 
ده نمونه از قدیمی‌ترین سازهای موسیقی زمان باستان
 
این صفحه که در شهر نیپور عراق یافت شده 2000 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. اولین نمونه از سازی است که روی آن کتیبه نگاری شده است. اگرچه این ساز شکسته شده است، ولی نوشته‌های روی آن اولین ملودی‌هایی که زمان باستان نواخته شده را بر ما آشکار می‌سازد.
10. زیلوفون یا سنتور چوبی (2000 قبل از میلاد)
 
ده نمونه از قدیمی‌ترین سازهای موسیقی زمان باستان
 
سنتوری که از نی ساخته شده است قدیمی‌ترین سنتور جهان است که 2000 سال قبل از میلاد در جنوب شرقی آسیا ساخته شده است. این ساز بعدها نمونه ای برای ساخت سازهای چوبی شد. این ساز از یک سری نی چوبی ساخته شده که به هم وصل شده اند و زیر آنها هم پوست گیاهان را برای تشدید صدا قرار می‌دادند. طرز کار با این ساز نیز بسیار پیچیده است. ابزاری که با آن روی سنتور ضربه می‌زدند نیز از چوب بید ساخته می‌شد با کاسه‌هایی قاشقی شکل که در انتهای آن تراش می‌خورد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 15 مرداد 1392برچسب:ده نمونه از قدیمی‌ترین سازهای موسیقی زمان باستان,ساز موسیقی,, | 9:22 | نویسنده : پرهام اسدی |
  • دانلود
  • آی سی ام پورتال
  • موس

    جاوا اسكریپت


    Up Page
    کد پرش به بالای صفحه وب